en
0031 (0)33 4621150

Wat kun je verwachten?

Deelnemen aan marktonderzoek bij Inview is niet alleen leuk, maar ook heel waardevol. Jij als consument kunt namelijk je mening geven over de meest uiteenlopende producten en diensten. 
Met het geven van jouw mening, heb je invloed op het aanbod van bijvoorbeeld de supermarkt, op tv of van je energieleverancier. Daarnaast belonen wij je mening met een leuke vergoeding. 

Je kunt eenmalig meedoen, maar ook vaker. Wij hebben onderzoeken voor verschillende doelgroepen op verschillende dagen en tijden. 

Meer weten? Neem een kijkje hieronder bij de Vraag en Antwoord rubriek. 

Direct inschrijven

Waarom inschrijven voor deelname aan marktonderzoek?

Met het geven van jouw mening kun je meebeslissen over producten, campagnes en diensten die beschikbaar zijn voor jou als consument. Door deel te nemen aan onze marktonderzoeken, kun je met het beantwoorden vragen, in de vorm van een vragenlijst op de computer of in een gesprek, jouw mening kenbaar maken over bijvoorbeeld een nieuw product. Dus mede dankzij jouw deelname, kan dit wel of niet op de markt komen. 
Deelnemen aan marktonderzoek is niet alleen heel leuk, maar dus ook heel waardevol!

Deelnemers die zich ingeschreven hebben worden als eerst benaderd voor nieuwe onderzoeken. Zo voorkom je dat je leuke onderzoeken misloopt omdat het aantal benodigde deelnemers reeds behaald is. Daarbij krijg je altijd een passende vergoeding voor je deelname omdat wij heel blij zijn met je waardevolle input en feedback. Leuk toch?!

Hoe werkt het aanmelden voor onderzoeken?

Wij stellen je op de hoogte van komende onderzoeken via e-mail en/of telefoon. Maar ook via onze facebook of instagram pagina. 
Voor elk onderzoek hebben wij een screener beschikbaar. Helaas kan niet iedereen altijd met elk onderzoek meedoen. Om te bepalen of je mee kunt doen, vul je online de vragenlijst in, of nemen we deze telefonisch met je door. Je ziet altijd direct of je wel of niet in de doelgroep past. Wij gaan ervan uit dat de gegeven antwoorden naar waarheid zijn ingevuld.

Als je in de doelgroep past, betekent dit nog niet automatisch dat je ook meedoet aan het onderzoek. Soms komt het voor dat we bijvoorbeeld teveel aanmeldingen hebben binnen een doelgroep. Wij maken dan de keuze wie wel en niet ingepland wordt. Dit gebeurt op basis van bepaalde gewenste spreiding in de doelgroep en we houden rekening met de totale planning. 

Als je deelneemt aan marktonderzoeken bij Inview, word je uitgenodigd op de onderzoek locatie door een van onze medewerkers. Wij bevestigen je afspraak altijd per mail. Zorg dat je 10 minuten voor aanvang van het onderzoek aanwezig bent. De genoemde tijd in je bevestiging is de onderzoek tijd (dus start van het onderzoek). Op die manier kunnen we op tijd beginnen. 

Belangrijk is dat je meedoet omdat je het leuk vindt! Deelname is geheel vrijblijvend. Omdat wij jouw mening en antwoorden serieus nemen verwachten wij dan ook een positieve en professionele houding van jou. 

 

Hoe lang duurt het voordat ik deel kan nemen aan onderzoeken?

Vanaf het moment dat jij je aangemeld hebt via de link en je een bevestiging van ons hebt ontvangen per e-mail, (binnen een week) kun je deelnemen aan onderzoeken. 
Omdat elk onderzoek weer anders is, kan het voorkomen dat je niet in de doelgroep past van een bepaald onderzoek. Geen probleem, een volgende keer kun je vast weer meedoen!

Je kunt op elk moment je deelname beëindigen. Dit kan door een mailtje te sturen naar supervisor@inviewveldwerk.nl.

 

Wat gebeurt er met mijn gegevens?

Inview behandelt al je gegevens vertrouwelijk. Wij gebruiken je gegevens nooit voor marketingdoeleinden: ze zijn in beheer bij ons en worden niet overgedragen aan derden. Wij houden ons aan de regels binnen de Wet bescherming persoonsgegevens. Daarnaast voeren wij het Fair Data Policy vanuit de MOA:

  1. Wij hanteren en respecteren de Fair Data-Privacycode, waarin uw privacy en anonimiteit het uitgangspunt is.

  2. Wij zullen geen persoonsgegevens verzamelen, opslaan of bewerken indien er onzekerheid bestaat of de tien regels uit de Fair Data Privacy code zijn nageleefd.

  3. Wij zullen persoonsgegevens nooit voor andere doeleinden gebruiken dan voor anoniem marktonderzoek en data-analyse.

  4. Wij zullen bijzondere persoonsgegevens1 alleen met uw toestemming verzamelen.

  5. Wij zullen u nooit misleiden over het doel van het onderzoek of de data analyse waarvoor de persoonsgegevens worden gebruikt.

  6. Wij zullen uw direct identificerende gegevens alleen met uw ondubbelzinnige toestemming opnemen in publicaties van het marktonderzoek en data-analyse.

  7. Wij zullen uw persoonsgegevens zorgvuldig bewaren en beveiligen en wij nemen daarbij de MOA-richtlijnen voor databeveiliging in acht.

  8. Wij zullen er zorg voor dragen dat onze medewerkers worden getraind en voorgelicht over het gebruik van persoonsgegevens en dat ze een geheimhoudingsverklaring hebben ondertekend.

  9. Uw persoonsgegevens uit marktonderzoek en data analyse zijn als uitgangspunt altijd anoniem omdat deze gegevens niet herleidbaar, koppelaar en deduceerbaar zijn.

  10. Wij zullen aan onze onderaannemers, die worden ingeschakeld bij marktonderzoek en data-analyse, gelijke eisen stellen met betrekking tot het onderschrijven van en het handelen naar de Fair Data-Privacycode.

    ___________________________________________

    Bijzondere gegevens zijn de gegevens genoemd in artikel 16 Wbp: persoonsgegevens betreffende iemands godsdienst of levensovertuiging, ras, politieke gezindheid, gezondheid, seksuele leven, alsmede persoonsgegevens betreffende het lidmaatschap van een vakvereniging, strafrechtelijke persoonsgegevens en persoonsgegevens over onrechtmatig of hinderlijk gedrag in verband met een opgelegd verbod naar aanleiding van dat gedrag.

Waarom hebben jullie mijn e-mailadres en telefoonnummer nodig?

Je e-mailadres en telefoonnummer gebruiken we alleen om je uit te nodigen voor onderzoek en om met jou te kunnen communiceren over toekomstige deelname. Zonder deze gegevens kunnen wij je niet benaderen voor toekomstige onderzoeken. 

Hoe lang ben ik bezig met zo'n onderzoek?

Elk type onderzoek kent een eigen duur. Een smaak- en producttest, verpakkingsonderzoek of eyetrack onderzoek duurt meestal minimaal 15 minuten en maximaal 40 minuten. Een groepsdiscussie of interview duurt meestal langer: 45 tot 180 minuten. Soms zijn er onderzoeken waarbij je vaker komt voor je deelname. Bijvoorbeeld smaaktesten met 2 tot 4 sessies op verschillende dagen. 

 

Wat is de beloning voor deelname aan marktonderzoek?

De beloning voor deelname is afhankelijk van het type onderzoek, de gewenste doelgroep en de duur. Wij vermelden bij elk onderzoek de vergoeding voor deelname. Dit is variërend van €10,- tot wel €150,- per deelname.
Je vergoeding ontvang je na deelname cash of via bankoverboeking.

Er is geen aparte reiskostenvergoeding voor het deelnemen aan onderzoeken. Dit zijn bij de vergoeding inbegrepen.

Wat gebeurt er met mijn antwoorden? Krijg ik ook resultaten te zien?

Wij voeren zelf geen analyses uit op de verkregen data. Wij verzamelen enkel de antwoorden die door jou en overige deelnemers zijn gegeven. De antwoorden komen direct bij de opdrachtgever terecht  (in ons geval zijn het meestal marktonderzoekbureaus). Het marktonderzoekbureau gaat vervolgens met de verkregen data aan de slag. Het telt de antwoorden op, rekent de percentages uit, kijkt of bepaalde groepen ergens anders over denken, leest de antwoorden op de open vragen door, etc. Hier zijn ze meestal één tot twee weken mee bezig. Dan hebben ze een samenvatting van de uitkomsten of een advies klaar. Het resultaat zie je in de meeste gevallen terug in de winkelschappen (als het om een product gaat), in het nieuws of reclame (denk aan diensten). Alle verkregen antwoorden worden na het afronden van het onderzoek vernietigd, conform de norm binnen het marktonderzoek.

Ik wil graag weten wat ik geproefd heb.

Soms zal het merk/ de productvariant die je geproefd hebt al in de vragenlijst genoemd worden. 
Indien dit niet het geval is, kunnen wij je helaas niet vertellen van je geproefd hebt. Sterker nog, wij weten dit zelf ook niet altijd! 

Houd je ogen en oren goed open in de toekomst als je een reclame ziet van een nieuw product of een nieuwe variant in de supermarkt ziet liggen. Wellicht weet je dan precies wat je geproefd hebt!

Mijn vraag staat hier niet tussen, hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons tijdens kantooruren bereiken op 033 46 211 50 en per e-mail via supervisor@inviewveldwerk.nl

Wij doen ons best om je zo snel mogelijk verder te helpen, en streven ernaar om binnen 1 werkdag antwoord te geven op je vraag. 

Impressie meedoen aan onderzoek bij Inview:

Marktonderzoek Smaaktest Marktonderzoek 2

>>Wat kun je verwachten?

Wij helpen u graag verder

neem contact op